Friday, January 17, 2014

Buang Lemak: Lecithin atau Omega Guard..??

Assalamualaikum & Selamat Sejahtera

Sy mendapat banyak respon daripada customer tentang artikel Cara Berkesan Menurunkan Berat Badan. Majoriti nak tau either Lecithin or Omega Guard, which one is better.



                                                         
Lecithin bertindak sebagai ‘excellent fat emulsifier’ iaitu dalam bahasa mudahnya ia bersifat melekat pada lemak. ‘Fat emulsifier’ bermaksud lemak itu dipecahkan molekulnya kepada lebih kecil supaya ia lebih mudah bergerak di dalam sistem pencernaan. Seperti perumpamaan batu dan pasir. Batu lebih sukar untuk dimasukkan ke dalam lubang yang kecil berbanding pasir. Begitu juga dengan lemak, semakin kecil molekul lemak, semakin mudah ia disingkirkan melalui saluran pencernaan. Baca lanjut tentang Lecithin di SINI.

Ok, sekarang kita tengok Omega Guard pula.

Kandungan omega 3 nya yang 3 kali lebih tumpat dari ketumpatan minyak hati ikan membantu melancarkan perjalanan darah ke otot. Seperti yang telah dikongsikan dalam ENTRY INI, otot berfungsi sebagai pembakar lemak. Jadi, apabila perjalanan darah ke otot berjalan lancar, maka pembakaran lemak lebih mudah berlaku.

Selain itu kandungan asid lemak Omega-3 iaitu EPA (asid eicosapentaenoic) dan DHA (asid docosahexaenoic) yang terdapat dalam Omega Guard Shaklee juga berupaya menurunkan paras insulin kita. Jadi, apa-apa kalori tambahan yang kita makan akan dibakar dan ditukarkan kepada tenaga, bukannya disimpan sebagai lemak badan

Omega 3 juga adalah anti-lipogenic (blok penyimpanan lemak dalam badan anda) dan ia membantu meningkatkan kadar metabolism badan anda. Apabila kadar metabolism meningkat, proses pembakaran lemak juga akan menjadi lebih cepat.


Baca lanjut tentang Omega Guard di SINI.

Ha.. sekarang nampak tak perbezaan antara Lecithin dan Omega Guard dalam fungsi masing-masing untuk menyahkan lemak-lemak degil dalam badan kita?

Lecithin sebagai pemecah lemak, ia bukan membakar lemak. Manakala Omega Guard pula mengandungi omega 3 yang bukan sahaja menukarkan kalori kepada tenaga tetapi turut membantu otot untuk membakar lemak, bukan memecahkan lemak.

Jadi, mana satu yang paling baik?

First, kena tengok saiz badan anda. Jika saiz badan anda agak besar dan anda mahu kesan yang lebih cepat, lebih baik ambil Omega Guard. Ia ibarat basikal dengan kereta. Lecithin adalah basikal dan Omega Guard adalah kereta. Jika nak ke tempat yang jauh, lebih baik menggunakan kereta; jika tempat yang dekat-dekat, lebih baik gunakan basikal saja. Jika tempat yang dekat kita menggunakan kereta, sudah tentulah kita akan lebih cepat sampai dan menjimatkan masa.

Then, tengok pulak bajet anda. Jika bajet anda tinggi, anda boleh ambil Omega Guard, tetapi jika bajet anda kurang, Lecithin lah jawapannya. Jika bajet anda super duper tinggi, ambillah kedua-duanya sekali. Kesannya pasti mantop...


So, dah temui jawapan? Apa keputusan anda?

Hubungi sy segera. Harga yang menarik pasti menanti anda. Tips-tips dan khidmat nasihat PERCUMA akan diberikan secara eksklusif kepada pelanggan-pelanggan sy. Jadi, apa tunggu lagi? Dapatkan set penghapus lemak anda sekarang..!!!









FB: Suraya Abdul Rasat (boleh add me as ur fren)
FB page: Suerieza BabyKids
H/P: 019-7113601
SID: 1067703

COD area: Batu Pahat / Bandar Segamat

No comments:

Post a Comment