Sunday, January 05, 2014

Cara Berkesan Menurunkan Berat Badan

Assalamualaikum & Selamat Sejahtera..

Kurus tak bermakna sihat dan gemuk plak tak bermakna kita tak sihat. Tapi jarang sekali kita dengar org gemuk itu sihat. Kenapa..?? Sebab lemak-lemak yg terkumpul dlm badan kita boleh mengundang 1001 jenis penyakit. Cthnya kencing manis, obesity, darah tinggi, sakit tulang belakang, masalah pada jantung, semput dan macam-macam lagi lah..

Bagi yg kurus pula, akan mengalami masalah kekurangan kalsium dan tekanan darah rendah. Bila tekanan darah rendah, akan kerap pitam dan pucat. Jadi, kita perlu alert dengan BMI diri sendiri ye. Jangan terlalu gemuk dan jangan pulak terlalu kurus.

Sy pernah jumpa dengan seorang rakan yg mempunyai berat berlebihan. Pergerakannya terbatas, sehinggakan beliau pernah berjalan bertongkatkan payung sebab tulang kakinya yg kecil tak dapat nak menampung berat badannya tu. Perjalanan dengan berjalan kaki yg biasanya memakan masa selama 7-10 minit bagi individu normal, dia pula mengambil masa sehingga 20 minit sebab tak boleh nak berjalan dengan pantas. Kesian..

Masalah yg sering sy dengar drpd org yg ingin menurunkan berat badan adalah tak boleh nak kawal nafsu makan utk diet secara konsisten.  Ada pulak yang mengadu dah jogging hari-hari tp masih juga tak kurus. Lepas jogging turun setengah kg, tp lepas makan slps jogging, naik plak 2 kg. Huhu, cmane tu..



Penyelesaiannya.. Set Slimming Shaklee la.... Set Slimming Shaklee ni bukan saja boleh membantu mengurangkan berat badan, tapi membuang toksik-toksik dan kolesterol yg tidak baik. Apa yg terkandung dalam Set Slimming Shaklee ni? Ia terdiri daripada Lecithin / Omega Guard, Alfalfa / Herb-lax dan protein sebagai pembina otot iaitu ESP / Cinch Shake.

3 langkah untuk menurunkan berat badan dengan Set Slimming Shaklee. Mari kita kaji dengan lebih lanjut setiap langkah utk menurunkan berat badan bersama Set Slimming Shaklee.

3 langkah membakar lemak secara efektif
Langkah pertama: Detox

Vitamin yg terlibat adalah Alfalfa atau Herb-lax. Kedua-dua vitamin ini mengandungi herba yg bertindak sbg pencuci usus di mana segala toksin, lemak dan lendir yg melekat pada usus akan disingkirkan dari badan melalui pembuangan air besar. Once usus dah bersih, barulah badan kita boleh menyerap nutrient-nutrient yang diperlukan secara maksimum.

Jadi, nak pilih yg mana satu? Herb-lax atau Alfalfa? Ha, bagi yg tak mengalami masalah sembelit, sy syorkan ambil Alfalfa. Baca lanjut tentang Alfalfa di SINI. Manakala Herb-lax plak bagi sesiapa yg mengalami masalah sembelit sebab Herb-lax ni kandungan herbanya tinggi sedikit dan ia boleh membantu melembutkan najis supaya mudah dikeluarkan. Kalau nak ambil kedua-duanya pun boleh. Lagi cepat proses pembersihan usus dan pelawasan dpt dijalankan.

Bagi ibu-ibu yg menyusu pula, Herb-lax adalah tidak digalakkan sbb takut akan memberi kesan cirit-birit kepada anak. Ibu-ibu menyusu digalakkan ambil Alfalfa sebab ia boleh membantu meningkatkan penghasilan susu ibu.

Tapi pernah juga sahabat sy yg masih menyusukan anak mengambil Herb-lax dan alhamdulillah anaknya tak mengalami cirit-birit pun. Jadi, buatlah pilihan yg sebaiknya utk kebaikan kedua-dua ibu dan anak ye.


Langkah kedua: Bakar dan pecah

Agen pemecah lemak atau emulsifier ialah Lecithin dan Omega Guard. Lecithin dinamakan sebagai ‘pengemulsi semulajadi’ iaitu bersifat melekat pada lemak. Dalam erti kata lain, ia menyebabkan lemak terapung dalam darah dan sekaligus mencegah lemak daripada melekat pada dinding usus/membrane.

Omega Guard pula mengandungi minyak ikan atau omega 3 yg berupaya membakar lemak dalam badan. Ia juga mengandungi Leptin yang berfungsi untuk mengawal nafsu makan. Jadi, tak perlu risau memikirkan selera makan melampau anda. Ambil je Omega Guard ni, insya-Allah nafsu makan akan dapat dikurangkan.

Walaupun kedua-dua supplement ini bertindak sebagai pelarut utk kolesterol dan lemak-lemak lain, namun keupayaan membakar lemak akan lebih cepat dan berkesan jika disertakan dengan senaman yg bersesuaian.

Langkah ketiga: Bina otot

Langkah ketiga adalah langkah yg penting bg memastikan lemak dapat dibakar dengan lebih efektif dan kesannya berpanjangan. Kalau korang semua nak tau, fungsi otot adalah untuk membakar lemak. So, semakin banyak otot pada badan, semakin banyak lemak yg dapat dibakar. Ha.. cuba tengok atlet-atlet bina badan tu, ada tak lemak-lemak atau selulit-selulit kat badan diorg? Tak de kan..??

Tapi tak perlulah kita bina otot macam orang bina badan tu plak. Cukup sekadar yg diperlukan oleh badan saje bagi membolehkan tahap metabolism tubuh kita ditingkatkan. Untuk membina otot, kita memerlukan protein. Jadi protein yg terbaik adalah Cinch Shake atau ESP. Nak tau lebih lanjut tentang ESP, boleh baca di SINI. Bagi ibu mengandung, jangan ambil Cinch Shake ye tp gantikan dengan ESP. Ia sekaligus boleh membantu meningkatkan penghasilan susu.

Jom kita tgk sikit testimony mereka yg telah berjaya mengurangkan berat badan dengan Set Slimming Shaklee.
  
















Berminat? Boleh hubungi sy dan dapatkan Set Slimming Shaklee anda hari ini.

Perlu diingat..!! Pengambilan supplement yg betul beserta senaman dan kawalan kadar pengambilan makanan harian akan membantu anda utk mendapatkan bentuk badan yg diidam-idamkan selama ini.


FB: Suraya Abdul Rasat (boleh add me as ur fren)
FB page: Suerieza BabyKids
H/P: 019-7113601
SID: 1067703

COD area: Batu Pahat / Bandar Segamat

No comments:

Post a Comment