Thursday, January 16, 2014

Usus Bersih, Badan Sihat

Assalamualaikum & Selamat Sejahtera

Hari ni sy nak berkongsi tentang satu lagi hero detox yang terbaik selain Alfalfa, iaitu Herb-lax. Kedua-dua supplement ini berfungsi sebagai detox iaitu membersihkan usus kita di mana segala toksin, lemak dan lendir yang melekat di dinding usus dikeluarkan melalui pembuangan air besar dan ia juga membantu melancarkan proses pelawasan. Kenapa nak keluarkan produk yang sama fungsinya? Haa.. jangan terkeliru pulak ye. Walaupun major function kedua-duanya adalah detox, tetapi bukan semua orang boleh guna kedua-dua supplement ni ye.


 Contohnya, ibu menyusu. Ibu menyusu tidak digalakkan untuk mengambil Herb-lax sebab bimbang boleh menyebabkan anaknya cirit-birit. Kenapa? Nanti sy explain lebih lanjut kat bawah ni ye. Maka, ibu menyusu sesuai mengambil Alfalfa sebab Alfalfa juga bertindak membantu menambahkan susu badan. Begitu juga dengan orang sembelit. Orang sembelit lebih sesuai mengambil Herb-lax sebab ia membantu melembutkan najis. Bagi yang tiada sembelit pula, boleh mengambil kedua-dua Alfalfa dan Herb-lax.

Boleh faham semua?

Bagus. Ok, sekarang jom kita tengok what is Herb-lax all about....

Ramuan asas Herb-lax terdiri daripada kombinasi perubatan tradisional dan teknologi perubatan barat. Ia mengandungi 9 herba semulajadi. Setiap satu herba tersebut mempunyai fungsi-fungsinya yang tersendiri.

Alfalfa leaves - Membersihkan usus, darah dan hati.
Sienna leaves - Merangsang tindakan pembersihan yg lembut pada usus dan perut, mempercepatkan proses detoksifikasi dan mengurangkan penyerapan lemak.
Anise seed - Merangsang pengeluaran jus gastrik untuk membantu proses pencernaan.
Blue malva flower - Membantu proses detoksifikasi dan mengimbangi tekstur kulit.
Bark licorice - Membantu proses detoksifikasi
Root rhubarb - Herba yang banyak digunakan dalam perubatan Cina untuk digunakan sebagai antibiotic.
Root fennel - Mengeluarkan toksin yang terkumpul akibat lebihan makanan dan pengambilan alcohol, membantu pencernaan dan berkesan untuk masalah sembelit dan kembung perut atau usus
Seed Culver’s root - Membantu masalah lebihan air dalam badan dan asma.

Disebabkan Herb-lax ni mostly terdiri daripada bahan-bahan berherba, ia tidak sesuai diambil oleh ibu menyusu sebab herba ni kan bersifat panas, jadi dikhuatiri anak akan mengalami cirit-birit. Namun, tak semua ibu menyusu tak boleh ambil. Ia bergantung kepada ketahanan bayi tersebut. Macam kawan sy, anak dia ok je masa dia consume Herb-lax walaupun anaknya yang berumur 2 tahun masih lagi menyusu badan.


KEBAIKAN HERB-LAX


" Membersihkan najis yang tersekat dengan menggalakkan gerakan peristalsis oleh usus. Gerakan peristalsis adalah pergerakan kembang kuncup otot secara beritma untuk menolak makanan sepanjang salur pencernaan. Gerakan inilah yang membantu proses perkumuhan kita berjalan dengan lebih lancar.

" Merangsang usus untuk mempercepatkan proses pembersihan secara lembut kepada najis yang tersekat atau tersimpan lama dalam tubuh kita
" Membantu masalah sembelit
" Tindakan pembersihannya yang lembut boleh mengembalikan semula proses semulajadi pergerakan usus (natural bowel movement)
" Mengempiskan perut
" Ia membantu dalam mengurangkan atau memberi kepejalan pada perut. Sesuai di ambil seperti biasa atau dicampur dalam air panas, sebagai minuman teh herba.


SIAPAKAH YANG PERLU AMALKAN HERB-LAX?

Ò mereka yang ada masalah pembuangan, perkumuhan kurang lancar dan sembelit
Ò mereka yang banyak jerawat (jerawat sering dikaitkan dengan ketidakstabilan hormone dan kelancaran usus menyahkan bahan-bahan toksik dalam badan)
Ò pesakit gout
Ò mereka yang hendak memulakan mengambil supplement-suplement kesihatan kerana setelah usus dibersihkan, maka mudahlah badan kita untuk menyerap zat-zat yang terkandung dalam makanan dan vitamin-vitamin tambahan yang diambil.

Herb-Lax akan menampakkan kesan dalam  masa 8-12 jam selepas pengambilan. Ramai yang menganggap tablet kecil ini adalah julap. Actually Herb-lax ni bulan julap okay. Ia takkan buat anda cirit-birit macam kebanyakan teh herba dan ubat-ubat kurus di pasaran. Memang tidak dinafikan apabila kita mengambil Herb-lax, kita akan sering ke tandas. Tapi bukan seperti pil-pil julap yang lain yang menyebabkan kita terlari-lari tidak tahan hendak ke tandas berkali-kali. Ia cuma meningkatkan fungsi usus supaya isi perut yang kotor itu mudah dikeluarkan daripada kebiasaannya.

Ok, jom kita tengok testimoni di bawah.









Jika anda berminat nak mencuba, boleh hubungi sy segera. Harga yang menarik menanti anda.


FB: Suraya Abdul Rasat (boleh add me as ur fren)
FB page: Suerieza BabyKids
H/P: 019-7113601
SID: 1067703

COD area: Batu Pahat / Bandar Segamat

No comments:

Post a Comment