Saturday, January 25, 2014

MEREKA YANG TAK SUKA MAKAN BUAH OREN MESTI BACA..!!!

Assalamualaikum & Selamat Sejahtera.. 

Buah oren, buah yang sangat kaya dengan Vitamin C. Sesetengah orang tak suka makan buah oren sebab rasanya agak masam-masam manis. Bagi yang suka makan pula, adakah anda telah mendapat zat Vitamin C yang secukupnya setiap kali anda makan buah oren? Jawapannya, TIDAK.

Tahu tak, setiap hidangan buah-buahan membekalkan sekitar 45mg-67mg Vitamin C. Vitamin C yang lengkap terhasil dalam masa 10 hari selepas buah itu ranum. Oleh yang demikian, buah yang tidak ranum mengandungi kandungan Vitamin C yang lebih sedikit berbanding yang telah ranum. Namun begitu, kandungan Vitamin C pada buah yang telah ranum pula akan berkurangan kepada separuh apabila ia dipetik dan ia juga akan termusnah apabila terdedah kepada kepanasan.



Jadi, bagi memastikan tubuh kita mendapat Vitamin C yang secukupnya, seharusnya kita mengambil Vitamin C tambahan sebagai pelengkap kepada keperluan tubuh kita.

Bila bercakap tentang Vitamin C, pilihan saya tentulah Sustained Release Vita-C Plus with Citrus Bioflavonoids dari Shaklee.



KEISTIMEWAAN SUSTAINED RELEASE VITA-C PLUS SHAKLEE

Sustained Release atau dalam bahasa melayunya bermaksud ‘pelepasan masa’ adalah proses di mana Vitamin C diformulakan agar ia dilepaskan secara perlahan-lahan ke dalam tubuh badan kita mengikut keperluan tubuh. Disebabkan Vitamin C ini adalah vitamin yang mudah larut dalam air, maka sifat ‘sustained release’ adalah sangat penting kerana tanpa sifat ‘sustained release’ ini, vitamin C akan dilepaskan ke dalam urine dalam masa 2-3 jam saja dan ia tidak dapat diserap oleh tubuh badan dengan sepenuhnya. Jadi, tiadalah gunanya kita mengambil Vitamin C tersebut jika khasiatnya tidak diperolehi.

Satu tablet Sustained Release Vita-C Plus Shaklee membekalkan 500mg vitamin C iaitu bersamaan dengan 7 ½ biji oren...!! 


Mengandungi ‘Bioflavonoids’ dalam jumlah yang seimbang iaitu 120mg. Bioflavonoids berfungsi untuk meningkatkan tahap keberkesanan Vitamin C.


KHASIAT VITAMIN C SHAKLEE

Bekerjasama dengan bioflovonoids untuk membantu mengekalkan dinding kapilari bagi mengurangkan kolestrol dan mengawal tekanan darah
Menggalakkan kelancaran peredaran darah
Menguatkan sel-sel tisu dalam badan
Membantu memulihkan sel-sel kulit yang luka dan berjerawat
Berperanan menghasilkan kolagen dalam badan yang dapat mencegah penuaan awal. Kolagen adalah sejenis protein yang menyusun tubuh manusia. Perkataan kolagen itu sendiri berasal dari Yunani yang bererti lekat atau bersifat sebagai pelekat. Sebab itulah si pengamal akan mendapati kulitnya lebih licin, tegang dan cantik, dan luka cepat sembuh kerana ia membentuk perhubungan tisu badan yang kuat.
Memperbaiki symptom pendarahan seperti gusi berdarah, kulit kering, ruam dan kulit kasar.
Membina sel darah merah yang sihat untuk penyerapan zat besi yang lebih baik (berguna untuk merawat anemia)
Membantu sel darah putih menentang bakteria dan kuman serta mengukuhkan sistem imun dalam badan
Mengurangkan simptom selsema seperti hidung bengkak
Mengandungi anti-oksidan yang berupaya meningkatkan inteferon semulajadi tubuh dan merangsang pengeluaran T-cells untuk melawan sel kanser serta membuang kimia berbahaya dari tubuh dengan berkesan.
Pengambilan Vitamin C setiap hari akan membantu anda mendapatkan kulit yang lebih cerah, melambatkan penuaan dan menyekat pembentukkan pigmentasi. Pigmen adalah penyebab utama kejadian jeragat.


Banyak betul khasiat Vitamin C ni kan.. Jadi samada anda suka atau tidak makan buah oren, anda perlu mengambil Vitamin C tambahan bagi menampung keperluan Vitamin C dalam badan anda.

Perlu diingat, Vitamin C yang terbaik tentunya Sustained Release Vita-C Plus dari Shaklee..!!


Testimoni pengguna-pengguna Set Migrain Shaklee

  



























Berminat untuk mendapatkan Vitamin C Shaklee? Hubungi saya segera.

180 tablets yang tahan sehingga 3-6 bulan..!! Jimat kan... Harganya pasti berbaloi dan termurah..



FB: Suraya Abdul Rasat (boleh add me as ur fren)
FB page: Suerieza BabyKids
H/P: 019-7113601
SID: 1067703

COD area: Batu Pahat / Bandar Segamat

No comments:

Post a Comment