Thursday, January 02, 2014

1001 khasiat Alfalfa Shaklee

Assalamualaikum & Selamat Sejahtera..

Last entry sy dah story sedikit sebanyak tentang ESP Shaklee. Hari ni sy nak continue dengan satu lagi supplement yang tidak kurang hebatnya iaitu Alfalfa Shaklee.

Alfalfa yg digelar raja segala tumbuhan merupakan herba tradisional masyarakat mat saleh yg digunakan untuk tujuan kesihatan terutamanya bagi wanita selepas bersalin. 

Pokok Alfalfa
Saya telah mengamalkan Alfalfa Shaklee sejak 2 bulan yg lepas. Actually sy mengalami masalah pelawasan. Sukar membuang air besar. Kalau dikira dalam seminggu sekali nak membuang pun payah. Haa…kronik tak masalah ni. Hahaha.. Kemudian, lepas sy joined as Shaklee Independent Distributor (jadi ahli la tu maksudnya), sy try ambil Alfalfa Shaklee sebab ramai yang cakap Alfalfa Shaklee boleh membantu pelawasan. Lepas sebulan sy ambil Alfalfa Shaklee ni, alhamdulillah, dalam masa dua hari mesti sy buang sekali. Kadang-kadang tu hari-hari jugak la sy ke bilik termenung. Rasa selesa sebab bahan-bahan buangan yg tak diperlukan dah dibuang. Badan pun rasa ringan je. Satu lg yg sy perasan, masalah keputihan yang selama ni melanda dah hilang sama sekali. Walaupun masalah keputihan sy tak berapa teruk tp kira macam bonus la sebab 2 masalah selesai dengan pengambilan hanya satu supplement saja.

Itu cerita sy. Kakak sy pula ambil Alfalfa Shaklee bersama ESP Shaklee untuk tujuan menyusukan anaknya. Sebelum ni dia agak frust juga la sebab hasrat nak fully breastfeed anak pertama dan kedua tak tercapai. Sehinggalah beliau mengambil set penyusuan Shaklee yg terdiri daripada ESP dan Alfalfa Shaklee. Kini anak ketiganya telah berjaya fully breastfeed selama 9 bulan dan akan diteruskan sehingga mencapai umur 2 tahun, insya-Allah.

Selain dapat membantu pelawasan, mengatasi masalah keputihan dan membantu membanyakkan susu badan, terdapat banyak lagi kebaikan dan kelebihan mengamalkan Alfalfa Shaklee ni. Kat bawah ni sy listkan satu-persatu kebaikan dan kelebihan Alfalfa Shaklee:-

J Membantu masalah penghadaman dan melancarkan proses pencernaan dan pelawasan
J Mengawal tahap kolesterol dalam darah
J Menghapuskan kolesterol ‘LDL’ (kolesterol tidak baik) dari badan
J Membantu mengurangkan paras gula dalam darah
J Merawat masalah sembelit
J Menyahkan toksin dalam tubuh
J Membantu membanyakkan susu ibu
J Mengurangkan masalah gastric dan gangguan hati
J Merapatkan Miss V, sebab tu Alfalfa Shaklee ni juga tersenarai sbg salah satu supplement dalam set feminine
J Bertindak sbg kacip Fatimah utk golongan hawa dan membantu menghangatkan hubungan suami isteri
J Membantu mengatasi masalah keradangan, alahan dan alergi (Alfalfa Shaklee adalah salah satu supplement dalam set resdung Shaklee)
J Bertindak sebagai pembersih darah


Keistimewaan Alfalfa Shaklee
" Kaya dengan vitamin dan mineral. Ia mengandungi vitamin B, C, E dan K. Juga mengandungi mineral seperti kalsium, magnesium, kalium, fosforus dan zat besi.
" Dihasilkan dari daun alfalfa yg berkualiti tanpa batang dan akar.
" Tumbuhan Alfalfa yang digunakan ditanam tanpa menggunakan bahan kimia
" Tablet boleh dihancurkan dan dicampurkan dengan air sebagai minuman herba
" Tidak mengandungi sebarang perasa tiruan, pewarna, pemanis atau bahan pengawet
" Walaupun ianya herba tetapi ia tidak memudaratkan bayi yg sedang menyusu badan seperti panas atau cirit-birit. Namun perlu diingatkan, Alfalfa Shaklee hanya boleh diambil oleh ibu menyusu selepas tempoh pantang berakhir iaitu selepas 40 hari. Sebab dalam tempoh berpantang ni baby masih lagi 'fragile' dan sensitif.

Alfalfa Shaklee terdapat dalam dua size botol iaitu size besar (700biji) dan size kecil (330 biji). Satu botol kecil boleh tahan selama lebih kurang 1 bulan setengah atau lebih. Harga pun taklah mahal sangat jika nak dibandingkan dengan khasiat-khasiat yg diperolehi dari Alfalfa Shaklee ni. Berbaloi-baloi.



Berminat? Nak tau macam mana nak order?
Senang je. Boleh hubungi sy terus dan sy akan uruskan pesanan anda dengan kadar segera. Sy juga akan guide semua customer-customer sy cara makan yang betul untuk setiap vitamin-vitamin Shaklee ni. Setiap vitamin pasti ada cara dan pantang larang yg tersendiri untuk memastikan nutriennya dapat diserap oleh badan kita dengan lebih optimum dan efektif.

FB: Suraya Abdul Rasat (boleh add me as ur fren)
FB page: Suerieza BabyKids
H/P: 019-7113601
SID: 1067703

COD area: Batu Pahat / Bandar Segamat

No comments:

Post a Comment