Saturday, January 18, 2014

Kalsium dan Tulang

Assalamualaikum & Selamat Sejahtera..

Entry kali ni sy nak cerita tentang pengalaman sendiri mengamalkan supplement kesihatan Ostematrix. Actually bukan sy yang makan tapi mak sy yang ambil supplement ni. Hehe.. Kira pengalaman sendiri jugak la kan..

Bertitik tolak pada hari mak saya menjaga kakak saya yang sedang berpantang anak keduanya. Biasalah kan, jaga orang berpantang ni agak memenatkan juga sebab bila baby terbangun and menangis waktu pukul 3-4 pagi, mak sy pun akan bangun sekali untuk tolong tengok-tengok kot-kot baby kembung ke apa ke.

Bila dah asyik bangun awal pagi macam tu dan tidur pun tak menentu, mula lah mak saya rasa penat-penat dan sakit badan. Jadi, saya pun belikan mak Ostematrix sebab ramai kawan sy cakap Ostematrix ni sangat berkesan menghilangkan sakit-sakit badan dan lenguh-lenguh tulang. Mak saya plak jenis yang tak minum susu. Nak suruh minum susu Anlene memang tak la kan. Makan oat pun dengan air teh je. Haha..

Then, nak dijadikan cerita, mak saya pun makanla Ostematrix tu. Mula-mula memang payah jugak nak suruh mak makan sebab kena makan sekali 4 biji tu…. Tak ke naya namanya nak telan sebijik-sebijik. Lepas sesi pujuk-memujuk akhirnya mak pun makanla jugak. 4 biji sekali telan je. Peh, dahsyat betul mak aku ni...

Lepas tu, keesokan harinya, masa saya tengah mamai-mamai baru bangun tidur tu, mak dah excited bagitau yang pil tu berkesan. Mak sy bangun pagi tu rasa segar je, sakit-sakit badan pun dah berkurangan. Masih sakit and lenguh-lenguh lagi tapi tak macam selalu la. Tu selepas sehari makan, bila dah seminggu lepas tu, mak ckp sakit-sakit badan dah tak ada langsung. Selera makan pun dah berkurangan.

Alhamdulillahh...... Bersyukur sangat sy masa tu. Niat nak tolong mak tercapai. Mak saya punya happy sampai kakak sy yg tengah berpantang tu pun dia suruh makan jugak ostematrix tu. Actually memang Ostematrix tu adalah salah satu vitamin yang diperlukan ketika berpantang untuk memberi tenaga kepada si ibu yg kerap bangun malam menyusukan anaknya. Nanti sy akan ceritakan tentang set bersalin ni pada next entry ye.

Ok, now mari kita tengok apa yang terkandung dalam Ostematrix ni sampai begitu hebat sekali memulihkan sakit belakang dan lenguh-lenguh badan ni (baca: Allah jua yang mengizinkan, Ostematrix adalah penyebabnya saja).

! 1,000 mg kalsium daripada sumber-sumber alam semula jadi yang mempunyai tahap kepekatan yang tinggi dan mudah diserap oleh tubuh badan
! 400 mg magnesium untuk membantu mengasimilasikan atau menggabungkan kalsium ke dalam tulang dan membantu menguatkan tulang
! 400 IU vitamin D untuk merangsang penyerapan kalsium
! Boron dalam jumlah yang disokong secara klinikal untuk membantu metabolisme tulang
! Vitamin K membantu mengikat mineral untuk membentuk tulang
! Mangan, copper, dan zink – co-factor yang mengaktifkan enzim yang membantu membina jisim tulang

Sakit-sakit belakang dan lenguh-lenguh badan ni selalunya berkait rapat dengan tulang. Seperti yang kita sedia maklum, tulang memerlukan kalsium untuk memastikan ianya kuat dan sihat. Tapi, kalsium saja tak cukup okey… Ibarat membina rumah yang kukuh dan tahan lama. Batu-bata saja tak cukup, ia juga memerlukan simen, mortar, plaster dan sebagainya sebagai penguat. Begitu juga tulang. Kalsium saja tak cukup, ia juga memerlukan magnesium, zinc, boron dan sebagainya untuk menguatkan lagi tulang dan memastikan kalsium dapat diserap ke dalam tulang secara optimum.

Di sinilah Ostematrix memainkan peranannya. Kandungannya yang cukup lengkap bukan sekadar Kalsium tapi turut mengandungi zat-zat lain seperti magnesium, boron, zinc dan vitamin D sebagai pelengkap kepada Kalsium.


Antara kebaikan-kebaikan Ostematrix
? membantu pembentukan tulang dan gigi yang sihat
? mengurangkan risiko osteoporosis
? memulihkan kekejangan dan kebas-kebas
? membekalkan tenaga dan mengurangkan stress
? menstabilkan tekanan darah
? membantu dalam pengecutan otot dan melancarkan saraf
? mengurangkan simptom-simptom senggugut seperti perut kembung, kekejangan, mudah meradang dan retensi air

Siapa yang perlukan Ostematrix?

B Mereka yang mudah stress, kekejangan dan pre-haid
B Penghidap buasir – ostematrix membantu melancarkan pembuangan air besar serta memberi keselesaan ketika membuang akibat luka di bahagian dubur
B Mereka yang bekerja dan sering mengalami keletihan
B Mereka yang terlalu kurus dan kekurangan zat-zat penting dalam badan
B Perokok dan penggemar minuman beralkohol
B Ibu mengandung – menyokong tulang belakang
B Ibu yang sedang menyusukan bayi – memberi tenaga berpanjangan
B Penghidap obesiti – menguatkan tulang bagi menyokong berat badan yang berlebihan
B Lelaki dan wanita yang berumur 30 tahun ke atas – bagi mencegah osteoporosis


Sekarang jom kita tengok apa kata pengguna-pengguna Ostematrix Shaklee








Ha, ramai yang dah mencuba dan merasai kesan positif. Jadi tak perlu ragu-ragu lagi. Tak salah mencuba. Harga pun tak lah semahal yang disangka. Nak tau harga? Hubungi sy sekarang. Pasti anda akan rasa terkejut dengar betapa murahnya Ostematrix yang sangat awesome ni.


FB: Suraya Abdul Rasat (boleh add me as ur fren)
FB page: Suerieza BabyKids
H/P: 019-7113601
SID: 1067703

COD area: Batu Pahat / Bandar Segamat

No comments:

Post a Comment