Wednesday, January 01, 2014

ESP Shaklee: Protein untuk tubuh

Assalamualaikum & selamat sejahtera.

Hari ni rasa terpanggil untuk berkongsi pengalaman pertama kali melibatkan diri dengan produk-produk Shaklee. Sebelum ni banyak kali tengok rakan-rakan kat FB mempromosikan produk ni tapi tak pernah plak terlintas nak menggunakannya sebab mentality masa tu masih menganggap bahawa Shaklee hanya utk ibu-ibu dan org yg telah berkahwin je.

Lagi pula, saya cukup tak suka dengan bisnes MLM ni. Yela, nak kena cari downline bagai, then kena beli produk mahal-mahal untuk jadi ahli. Lepas tu plak terpaksa mencari pembeli untuk beli barang-barang yg telah kita beli sebelum jadi ahli tu. Haih, tak ke menyusahkan orang namanya tu. Tapi, dengan Shaklee, walaupun bisnes ni part of MLM juga, tp Alhamdulillah sy jumpa dengan team yg tidak terlalu mementingkan quantity of downline. Hanya focus kpd jual produk-produk Shaklee yang sangat awesome dan terbukti keberkesanannya. Nak jadi ahli pun senang je, Cuma bayar RM75 seumur hidup. Sama ada kita nak cari downline atau tak, terpulang kpd diri kita sendiri.

Ok, stop babbling. Now, nak story tentang the very first product of Shaklee yg sy try. Yup, sudah semestinya ESP Shaklee, Energizing Soy Protein. Pada mulanya kakak sy yg start ambil supplement ESP Shaklee ni untuk menambah susu badan. She is taking set penyusuan bajet (ESP Shaklee dan Alfalfa) yang sangat glamour dan berkesan tu. Then, dia bagi sy try ESP Shaklee sebab saya selalu runsing dengan keadaan muka sy yg selalu naik jerawat. Kakak sy cakap, ESP Shaklee ni sedikit sebanyak membantu melicinkan kulit wajahnya. Memang saya akui ada perubahan pada wajahnya tapi tak pernah terlintas nak Tanya produk apa yg dia pakai.

Then, sy pun try la minum ESP Shaklee. Sehari 3 kali, sekali minum 1 sudu. Then, the next day, bangun pagi cuci muka, sy rasa kulit muka saya lembut je. Lepas tu baru la ada rasa sedikit kepercayaan terhadap Shaklee. Bak kata pepatah, never try never know kan. Haha..

ESP Shaklee - Soy Protein Isolate Powder

Sebelum sy explain lebih lanjut tentang kelebihan dan kebaikan ESP Shaklee ni, mari kita berkenalan dulu dengan supplement hebat ni. ESP Shaklee merupakan serbuk PROTEIN yang dihasilkan daripada kacang soya yg diproses pd kadar suhu yg rendah (non-GMO soy protein). Ia mengandungi 22 jenis asid amino yang rendah lemak dan bebas kolesterol. Bersifat original kerana tidak mengandungi perasa, pewarna tiruan, pemanis, kafein, atau bahan tambahan selainnya.


Kenapa protein sangat penting untuk tubuh badan kita?
Struktur badan kita terdiri daripada sel-sel. Sel-sel ini akan membentuk tisu. Tisu akan membentuk organ dan akhirnya organ akan membentuk system. Protein adalah makanan utama kepada sel badan manusia. Protein yang cukup dapat membantu sel-sel menghasilkan tisu, organ dan seterusnya tubuh badan yang sihat. Sebab itulah kita disarankan untuk mengambil protein yg cukup setiap hari.

Tahu tak bagaimana protein boleh termusnah?
Protein akan musnah apabila dikenakan dengan suhu yang tinggi. Contohnya ikan. Protein yg terkandung dalam ikan akan musnah apabila digoreng. Kita tak tahu berapa banyak protein yang tinggal setelah ikan digoreng. Mungkin 3% atau mungkin hanya 1% saja. Jadi, amat penting untuk kita mengambil additional supplement food yang kaya dengan protein supaya sel-sel dalam badan kita mampu membentuk organ-organ dalaman yang sihat dan cergas.

Kebaikan ESP Shaklee sehingga menjadi must have item bagi pengguna-pengguna tegar Shaklee:-
Ω Bagi ibu menyusu, ESP Shaklee membantu mempercepatkan penghasilan susu
Ω Susu yang dihasilkan juga lebih pekat dan bayi akan lebih cepat kenyang dan kurang meragam.
Ω Bagi ibu mengandung pula, ESP Shaklee membekalkan tenaga kepada si ibu
Ω Membantu mengurangkan parut jerawat di muka. Kulit akan tampak lebih halus, gebu dan berseri
Menganjalkan kembali payudara yang kendur
Ω Membantu menaikkan atau mengurangkan berat badan (cara pengambilan adalah berbeza)
Ω Membantu mengatasi pelbagai masalah kulit seperti eczema

Berminat? Nak tau macam mana nak order?
Senang je. Boleh hubungi sy terus dan sy akan uruskan pesanan anda dengan kadar segera. Sy juga akan guide semua customer-customer sy cara makan yang betul untuk setiap vitamin-vitamin Shaklee ni. Setiap vitamin pasti ada cara dan pantang larang yg tersendiri untuk memastikan nutriennya dapat diserap oleh badan kita dengan lebih optimum dan efektif.

FB: Suraya Abdul Rasat (boleh add me as ur fren)
FB page: Suerieza BabyKids
H/P: 019-7113601
SID: 1067703
COD area: Batu Pahat / Bandar Segamat

No comments:

Post a Comment