Saturday, January 11, 2014

Rahsia Lecithin Terbongkar...!!

Assalamualaikum & Selamat Sejahtera           

Pengguna-pengguna tegar produk Shaklee pasti dah biasa dengar tentang Lecithin kan.. So, bagi yang baru berjinak-jinak dengan Shaklee dan belum pernah dengar tentang kehebatan dan keheroan Lecithin ni, meh sy nak story telling sikit.


Lecithin adalah nutrient yang boleh ditemui dalam semua jenis haiwan dan tumbuhan seperti kacang soya, kuning telur, kobis dan kacang hijau. Soy Lecithin Shaklee pula dihasilkan daripada sumber soybean iaitu sumber yang paling tinggi dalam peratusan bebas kolesterol. Setiap kapsulnya mengandungi 520mg soybean, 80mg kolina dan 48mg inositol.

Lecithin bertindak sebagai ‘excellent emulsifier’ iaitu dalam bahasa mudahnya ia bersifat melekat pada lemak. Melekat pada lemak..?? Cmane tu? Jom tengok demo kat bawah ni.


Gambar bahagian atas: Bahan-bahan yg diperlukan adalah sebiji lecithin Shaklee, segelas air, dan minyak masak

Gambar bahagian tengah: Minyak masak dimasukkan ke dalam segelas air dan dikacau. Minyak tetap terasing dan berada di atas permukaan air.

Gambar bahagian bawah: Lecithin dipecahkan dan dimasukkan ke dalam campuran air dan minyak tadi. Kemudian dikacau. Hasilnya, kelihatan minyak tadi larut bersama air.

Kesimpulan: Lecithin bertindak memecahkan lemak dan kolesterol dalam badan. Apabila lemak telah dipecahkan, maka mudahlah kerja-kerja pembuangan lemak dijalankan oleh En Alfalfa..


Ha, Nampak tak macam mana lecithin Shaklee berfungsi? Best kan?

Selain membakar dan memecahkan lemak-lemak degil, terdapat banyak lagi khasiat dan keistimewaan Lecithin Shaklee. Jom kita baca satu persatu.


KHASIAT LECITHIN

Bertindak sebagai pembersih salur darah. Lemak-lemak yang melekat pada salur darah akan diemulsikan dan kadar kolesterol akan automatic dapat diturunkan. Sebab tu ia dapat membantu mengatasi high blood pressure, stroke, dan heart disease.

Membantu tubuh menyerap vitamin A, D, E dan K yang bersifat larut dalam lemak dengan lebih berkesan

Menghalang enapan lemak pada hati

Soya lecithin yg terdapat dalam lecithin Shaklee membantu membentuk membrane sel, melembapkan kulit dan menjadikan kulit lebih cantik, gebu dan seterusnya melambatkan proses penuaan.

Sifatnya yang mengemulsi kolesterol boleh menghalang pembentukan batu karang.

Membantu memperbaiki tekanan darah tinggi. Ia menghalang penebalan pembuluh darah dan melancarkan peredaran darah

Berperanan dalam penyerapan zat-zat penting dari saluran darah ke dalam sel-sel badan. Jika lecithin tidak cukup, membrane sel akan mengeras dan menyukarkan proses penyerapan zat-zat penting.

Lecithin membantu meningkatkan system imunisasi dengan membalut sel darah merah kita daripada serangan bacteria dan virus.

Makanan kepada otak dan saraf. Ia membantu mecegah penyakit nyanyuk. Pakar pemakanan juga menyarankan kita mengambil 7000mg lecithin bg memulihkan system ingatan.


Nah, banyak kan khasiat Lecithin Shaklee ni. Sungguh tak rugi untuk dicuba. Tak de lemak, badan pun sihat


Seperti biasa, mari kita tengok apa kata mereka yang telah mencuba lecithin ni.











Berminat? Hubungi sy utk maklumat lanjut.

FB: Suraya Abdul Rasat (boleh add me as ur fren)
FB page: Suerieza BabyKids
H/P: 019-7113601
SID: 1067703
COD area: Batu Pahat / Bandar Segamat








No comments:

Post a Comment