Monday, January 27, 2014

GLA dan Wanita

Assalamualaikum & Selamat Sejahtera..

Pernah dengar tentang GLA Complex dari Shaklee? Tak pernah? Ok, tak apa. Kalau tak pernah dengar, mari saya nak story sikit kepada anda semua tentang khasiat dan kebaikan GLA Complex Shaklee ni kepada para wanita.


Sebelum tu kita kena tau apa itu GLA Complex Shaklee.

GLA (gamma-linolenic acid) adalah sejenis asid yang dihasilkan daripada Evening Primrose Oil (EPO). Ia biasanya digunakan untuk mengawal hormone dalam badan, mengawal kitaran haid, mengatasi simptom-simptom PMS, dan bagus untuk mereka yang sedang menopous.

Kebanyakan GLA yang terdapat di pasaran hanya dihasilkan daripada EPO, tetapi GLA Complex Shaklee pula dihasilkan daripada kombinasi minyak borage yang mengandungi 2 kali ganda GLA dalam EPO, asidlinolenik (LA) minyak bunga matahari dan Vitamin E. Setiap tablet GLA Shaklee mengandungi 300mg GLA.


Kecantikan kulit
Disebabkan GLA Complex Shaklee juga mengandungi Vitamin E, jadi ia sangat baik untuk merawat struktur kulit daripada masalah jerawat, jeragat, dan membuatkan kulit semakin ‘glowing’. Selain itu, dengan fungsi GLA Complex sendiri yang membantu mengatur fungsi hormon dalam tubuh, kehadiran vitamin E ini menjadikan kulit anda lebih lembab, berseri-seri dan tiada lagi kilauan minyak.




Kadar peratusan yang tinggi untuk hamil
GLA boleh membantu dan merangsang penghasilan cecair serviks yang subur dan berkualiti (egg white cervical mucus). Cecair mukus ini sangat penting kerana ia membantu memudahkan pergerakan sperma ke tiub fallopian di mana ovum menanti untuk disenyawakan. Selain itu, cecair mukus ini juga turut membantu meningkatkan jangkahayat sperma di dalam tiub fallopian sehingga lebih kurang 5 hari. Jadi, secara tidak langsung peluang untuk persenyawaan berlaku pun turut meningkat. Walau bagaimanapun, ini semua bergantung kepada rezeki dari Allah SWT. Jika Dia mengizinkan, maka hamillah. Kita hanya perlu berusaha dan bertawakkal kepada-Nya.



Mengatasi masalah senggugut (PMS syndrome)
Antara sebab kenapa kaum wanita mengalami masalah senggugut ialah kerana kekurangan asid gamma linolenik di dalam tubuh. Jadi, dengan mengamalkan GLA Complex insya-Allah akan dapat membantu mengurangkan ketidakselesaan ketika senggugut.



Awet muda
Siapa yang tak nak awet muda. Setiap wanita bila ditanya mesti nak awet muda. Jadi, kombinasi GLA yang 2 kali ganda EPO dan Vitamin E yang terdapat dalam GLA Shaklee ini pastinya menjadi rebutan wanita kerana kedua-dua bahan itu adalah bersifat anti-oksidan dan bebas dari radikal. Maka sekaligus ia boleh melambatkan proses penuaan kepada kulit.


 Baik untuk kesihatan jantung
GLA adalah sumber terbaik omega-6. Omega-6 pula dipercayai dapat membantu menurunkan paras kolestrol ‘jahat’ (LDL) dalam badan dan meningkatkan paras kolestrol ‘baik’ (HDL).

Selain itu, dengan bantuan Vitamin E yang terkandung di dalamnya juga mampu menguatkan dinding arteri dan mengurangkan mendapan kolestrol pada dinding arteri. Apabila dinding arteri kuat dan tiada mendapan lemak dan kolesterol, maka ia dapat mengurangkan ‘blood clot’ yang menjadi punca kepada serangan sakit jantung.

Ha, best tak GLA Shaklee ni?

Eh, tapi bukan ini aje tau khasiat GLA Shaklee ni. Ada banyak lagi. Jom kita tengok lagi khasiat dan kebaikan GLA Shaklee yang lain.

Membantu mengawal dan mengatur kitaran haid
Membantu dalam menangani menopause
Mengawal kencing manis
Mengawal kolesterol
Melancarkan peredaran saraf


Ok, sekarang jom kita tengok testimoni lain pengguna-pengguna GLA Shaklee
  
Period teratur

Kecantikan kulit

Mengecutkan cyst

 
Kecantikan kulit

Ingin hamil


Jika berminat, boleh sms/whatsapp je saya. Insya-Allah saya akan bantu anda semampu yang boleh. Harga pun murah je, tapi kesannya pasti berbaloi, insya-Allah...

  
FB: Suraya Abdul Rasat (boleh add me as urfren)
FB page: SueriezaBabyKids
H/P: 019-7113601
SID: 1067703

COD area: BatuPahat / Bandar Segamat

No comments:

Post a Comment