Saturday, March 01, 2014

Set resdung – Pengalaman sendiri (Bhgn II)

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Hai, salam ceria semua..

Hari ni nak sambung cerita semalam. Pasal set resdung yang saya ambil tak lengkap. Ok, rewind balik kejap. Set resdung sepatutnya ada 3 vitamin iaitu Alfalfa, B-Complex dan Vita-C Plus. Tapi, saya hanya ambil dua je iaitu Alfalfa dan B-Complex. Walaupun ambil dua je, tapi kesannya saya boleh rasa. Boleh baca di SINI.

Kemudian, saya tiba-tiba stop ambil B-Complex sebab tertinggal kat kampung. Bila dah lama tinggal, nak sambung makan balik memang liat sikit la. Sebab even dah tak ambil B-Complex selama seminggu pun badan saya masih bertenaga, symptom resdung masih tak muncul-muncul. Jadi, sebab tu saya agak yakin untuk menghentikan pengambilan B-Complex buat sementara.

Now, dah about sebulan lebih saya tak ambil B-Complex. Hanya ambil Alfalfa saja untuk set resdung. Apa yang dapat saya rasa sekarang adalah selesema saya muncul kembali. Walaupun tak sekerap dan seteruk dulu, tapi ia masih selesema dan boleh bikin rasa tidak selesa. Namun, seafood masih boleh dimakan dan tiada alahan selepas memakannya. Lepas makan seafood pun hidung saya tak ada rasa gatal-gatal. Hanya selesema dan hidung tersumbat.

Lagi pula, sepanjang meninggalkan B-Complex ni, badan saya dah kurang cergas berbanding semasa mengambil B-Complex. Kalau sebelum ni kat ofis tak mengantuk, bila dah tak ambil B-Complex saya ada sedikit rasa mengantuk dan mudah letih.

So, conclusion yang dapat saya buat berdasarkan pengalaman saya ni:
© Better to get full set of the supplement rather than ambil loose one or two items tapi tak mendapat kesan yang positif seperti yang diinginkan.
© Vitamin B-Complex sangat penting untuk meningkatkan tenaga harian dan mencegah keletihan/mengantuk.

Jadi lepas ni saya akan teruskan amalkan B-Complex and nak tambah Vita-C Plus pulak. Yey…!!!

FB: Suraya Abdul Rasat (boleh add me as ur fren)
H/P: 019-7113601
SID: 1067703
COD area: Batu Pahat / Bandar Segamat


No comments:

Post a Comment