Friday, March 28, 2014

Mangsa gam gajah :D

Assalamualaikum & selamat sejahtera

Semalam saya telah menjadi mangsa kekejaman gam gajah super glue. Haha.. Nak tau kenapa? Macam ni ceritanya...

Saya nak lekatkan penyangkut kat dinding utk gantung jam dinding kat bilik saya ni. So saya gunalah gam gajah super ni glue ni. Ingatkan gam ni pekat, sekali saya picit je berderu cecair gam tu keluar. Kalut sekejap. Habis gam terkena jari-jemariku yang runcing ni. Ahaks..

Then saya pun cepat-cepat basuh kat sinki. Tapi malangnya gam tu tak nak hilang pulak. Masih melekat kat jari-jari. Dahla jenis waterproof, bila kenakan dengan air memang tak kena kulit la air tu. Tak tau pulak gam gajah ni begitu rupanya. Haha.. So terpaksala tunggu housemate balik bawakan thinner.

Sementara nak tunggu housemate balik tu saya pun mandi. Nak solat isyak pun tak boleh juga sebab tangan tak kena air, tak sah pulak wudhuk. Lepas siap mandi tiba-tiba terasa kulit muka seakan melecet dan pedih. Baru teringat masa mandi tadi saya basuh muka dengan tangan yang kasar dengan gam. Patutla muka saya melecet.

Jadi tanpa berlengah lagi saya pun buatla masker vitamin E dengan ESP. Sapu seluruh muka dan biar selama sejam. Sementara menunggu tu housemate saya pun balik. Tapi thinner tak ada pulak. Adui.. Macam mana ni.

Last-last saya gunakan minyak motor dia. Dapatla bersihkan sikit-sikit.

Lepas tu baru saya cuci muka yang penuh dengan masker ni. Wow, terasa lembut & lembap je kulit muka ni. Rasa sakit akibat melecet tadi dah tiada.

I love Shaklee.. ♥♥♥


FB: Suraya Abdul Rasat
FB page: Suerieza BabyKids
H/P: 019-7113601
Email: sueriezababykids@gmail.com
SID no.: 1067703

COD area: Bandar Segamat / Batu Pahat

No comments:

Post a Comment