Wednesday, April 02, 2014

Harga Pasaran vs Harga Ahli... Jeng jeng jeng....

Assalamualaikum & Selamat Sejahtera

Dah lama rasanya tak mengupdate blog ni. Maklumlah, perasan sibuk dengan kerja-kerja kat ofis sampaikan terpaksa bawa balik rumah nak siapkan. Hari ni baru rasa lapang sikit, Alhamdulillah.

Harini dah masuk hari ke-2 bulan April. Start semalam, 1 April 2014, kami para Shaklee Distributor tak boleh lagi menjual barang-barangan Shaklee pada harga ahli kepada yang bukan ahli. Jadi, rugilah kalau tak jadi ahli kan sebab harga pasaran adalah lebih kurang 25% lebih tinggi daripada harga ahli.

Klik di SINI untuk tengok harga pasaran setiap produk Shaklee.

Dah tengok? Ha.. tinggi kan.

Selain tu, customer juga dah tak boleh walk-in ke mana-mana branch Shaklee dan membeli produk-produk Shaklee menggunakan ID pengedar. Part ni sedih sikit la sebab saya selalu minta tolong abang ipar belikan kat branch, boleh jimat duit postage and barang pun boleh dapat terus. Tak payah tunggu lama-lama untuk barang tu sampai. Tapi now kena beli sendiri thru online. Walaupun lagi mudah sebab online tapi saya sangat risau kalau delivery tu lambat. Harap-harap tak la kan, hihi…

So, kalau korang nakkan barangan Shaklee dengan harga ahli, haruslah berkorban sikit dengan menjadi ahli. Bayar sekali je tapi korang akan dapat benefit seumur hidup.


Boleh dapat bonus tunai, bonus kereta, percutian domestic dan luar negara, pergi buat umrah pun Shaklee taja tau. Tapi, kenala jadi ahli dan berusaha lebih untuk dapatkan point-point bagi melayakkan korang dapat bonus-bonus tu.

Tak reti nak berniaga? Jangan risau sebab kita ada group khas untuk membimbing ahli-ahli baru yang baru berjinak-jinak untuk menceburkan diri dalam dunia perniagaan Shaklee ni. Saya pun dulu ‘zero’ juga tentang nak menjual-jual ni. Tapi dengan tunjuk ajar dari mentor, usaha, semangat dan keinginan untuk berjaya telah mengatasi segalanya.

Jika orang lain boleh, kenapa kita tidak. Yang penting adalah usaha dan doa. Cepat atau lambat, itu semua di luar bidang kuasa kita, sebab Dia lebih mengetahui apa yang terbaik untuk kita.

Wallahu’alam…

Sekian tazkirah dan nasihat untuk hari ini. Haha.. Jumpa lagi esok, insya-ALLAH.

Nak jadi ahli? Contact saya seperti di bawah:

H/P: 019-7113601
Email: sueriezababykids@gmail.com
SID no.: 1067703

COD area: Batu Pahat / Bandar Segamat

No comments:

Post a Comment