Wednesday, February 19, 2014

Kurus dan sihat DENGAN atau TANPA supplement?

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Kurus dan sihat dengan atau tanpa supplement?

Yang mana satu pilihan anda?

Kurus dan sihat dengan pengambilan supplement tambahan atau secara semulajadi tanpa pengambilan apa-apa vitamin?

Bagi saya, kedua-duanya bagus dan berkesan. Nak secara semulajadi pun boleh, nak amalkan supplement kesihatan pun boleh. Yang penting adalah disiplin dan konsistensi.

Jika anda memilih untuk kurus tanpa supplement, saya suggest anda follow blog Kevin Zahari ni, www.kevinzahri.com. Ada pelbagai tips dan bengkel-bengkel yang boleh anda sertai untuk menguruskan badan dan kekal sihat.



Jika anda memilih untuk kurus dan sihat dengan pengambilan supplement tambahan, boleh cuba set slimming Shaklee. 3 cara mudah: Detox, buang/bakar dan bina.

Detox: Membersihkan usus dari sebarang toksin supaya apabila usus bersih, badan akan lebih mudah untuk menyerap nutrient-nutrient yang diambil. Detox juga adalah proses menggalakkan pelawasan. Jika kita makan dan tak buang-buang, lama-kelamaan lemak akan berkumpul. Maka terjadilah lemak degil dan selulit.

Buang/ bakar: Proses di mana lemak-lemak yang masuk ke dalam badan akan dipecahkan molekulnya menjadi lebih kecil. Dengan ini, proses penyingkiran akan lebih mudah dilakukan oleh agen detox. Bagi lemak degil, ia akan dibakar oleh otot-otot dalam badan dan ditukarkan kepada tenaga.

Bina: Langkah terakhir untuk mengekalkan berat badan yang ideal adalah dengan membina otot. Otot berfungsi untuk membakar lemak. Jadi, bagi memastikan lemak-lemak dibakar dengan baik, otot yang sihat dan kuat perlu dibina.

Dah buat keputusan? Pilihan di tangan anda.

Hubungi saya jika anda ingin kurus dan sihat bersama Shaklee.


FB: Suraya Abdul Rasat (boleh add me as ur fren)
H/P: 019-7113601
SID: 1067703
COD area: Batu Pahat / Bandar Segamat


No comments:

Post a Comment