Sunday, February 16, 2014

Sakit kepala akibat cuaca panas

Assalamualaikum & Selamat Sejahtera..

Cuaca hari ini di Johor adalah panas, suhu dalam 33°C. Kat Sarawak plak suhu 40°C. Hoho…musim panas dah menjelma. Maklumlah, baru-baru ni kat Malaysia sejuk macam musim ‘winter’ kat oversea. Sekarang musim ‘summer’ la pulak kan..

Selalunya bila kat office saya on aircond dalam 24°C je, sebab saya jenis tak tahan sejuk. Tapi minggu ni saya set aircond 19°C. Punyalah panas sampai letak suhu 19°C pun rasa biasa je, tak sejuk sangat.

Bila cuaca panas macam ni saya sering dilanda sakit kepala. Start dari tengahari membawa sampai ke petang. Nak buat kerja pun susah bila kepala dah start sakit ni. Semua benda tak boleh nak concentrate.



Pernah satu ketika saya beli gelang magnet kat Avon semata-mata nak atasi masalah sakit kepala ni. Honestly memang berkesan. Tapi dah lepas setahun pakai, kesannya makin lama makin berkurangan. Lock gelang tu pun dah longgar sebab saya kerap buka time nak mandi or ambil wuduk. Tak best la mandi pakai gelang, haha…

Gelang magnet

Then, as expected, sakit kepala kembali menyerang.

Kemudian saya diperkenalkan dengan B-Complex Shaklee. Asalnya ambil B-complex untuk masalah jerawat kat muka ni.

Tapi alhamdulillah, sejak mengamalkan makan vitamin B-Complex Shaklee ni 6 bulan yang lalu, sakit kepala saya makin berkurangan. Boleh dikatakan dalam masa 6 bulan ni, dalam 2-3 kali je saya sakit kepala. Itu pun sakit yang biasa-biasa je dan masih boleh meneruskan kerja dengan baik.

Bila saya tanya pakcik google dan upline saya, barulah saya tau bahawa vitamin B-Complex Shaklee ni sebenarnya memang boleh merawat masalah sakit kepala, migraine dan mengawal stress.



Syukur alhamdulillah.

Stress dengan kerja-kerja office yang menimbun pun dah berkurang. Kalau sebelum ni, kerja banyak sikit je saya dah stress and mudah rasa nak marah. Yela, bila bermain dengan nombor ni otak memang cepat penat. Tapi kini tak lagi. Even dah habis kerja petang, saya masih lagi mampu untuk ajar tuisyen di sebelah malam. Badan tak rasa penat pun, malah lebih bertenaga.

Terima kasih ya Allah kerana menjadikan vitamin B-complex Shaklee ni sebagai sebab sakit kepalaku hilang… Suka suka suka….

Kalau korang ada masalah macam saya, boleh la try B-complex Shaklee ni. Insya-Allah berkesan.


FB: Suraya Abdul Rasat (boleh add me as ur fren)
H/P: 019-7113601
SID: 1067703
COD area: Batu Pahat / Bandar Segamat

No comments:

Post a Comment