Tuesday, June 03, 2014

Mighty 3 Gems - Persediaan untuk berpuasa

Assalamualaikum & Selamat Sejahtera


Alhamdulillah, tak lama lagi kita bakal menerima kehadiran bulan yang sangat dinanti-nantikan oleh umat Islam, iaitu bulan Ramadhan. Puasa lepas dah habis ganti ke belum? Saya dah, Alhamdulillah. Siapa yang belum tu cepat-cepatlah ganti ye, kalau tak nanti kena fidyah pulak.

Bila bercakap pasal puasa ni, pasti akan menimbulkan sedikit kerisauan kepada ibu-ibu yang sedang hamil, ibu-ibu yang sedang menyusukan anak, juga mereka yang mengalami masalah gastrik. Begitu juga dengan mereka yang bekerja di bawah terik cahaya matahari seperti buruh binaan.

Jadi, sebagai persediaan untuk menghadapi bulan Ramadhan, eloklah jika kita memperbanyakkan ibadah puasa sunat dalam bulan Rejab dan Syaaban. Ia membantu melatih perut kita supaya dapat menahan lapar dan dahaga sepanjang hari.

Bersahurlah dengan kurma (lebih afdhal jika ianya kurma Nabi). Selain kurma, amalkan juga set pemakanan Mighty 3 Gems dari Shaklee. Ia terdiri daripada ESP, Performance Drinks, dan Meal Shakes.



Ketiga-tiga produk ini berperanan membekalkan nutrien dan keperluan harian tubuh agar terus bertenaga dan cergas tanpa mengganggu sebarang aktiviti harian kita.


ESP :

© Minuman berprotein dari soya yang mengandungi 9 asid amino yang diperlukan oleh badan. Protein sangat diperlukan oleh tubuh badan dalam membaik pulih struktur kulit, rambut, kuku dan ia juga boleh membantu mengurangkan paras kolesterol.

© Ia membantu memberikan rasa kenyang berpanjangan dan memberikan anda tenaga sepanjang hari.

© Membantu mengatasi masalah gastric.


Mealshake :

© Terdiri daripada protein yang lengkap dengan 19 vitamin dan mineral yang diperlukan oleh tubuh.

© Berperisa vanilla, no wonder la rasanya sedap dan tak muak. Boleh diminum begitu saja atau dicampur dalam minuman lain.

© Amat sesuai diberikan kepada kanak-kanak yang baru mula belajar berpuasa kerana kandungan protein dan seratnya memberi rasa kenyang berpanjangan disamping dapat meningkatkan ketahanan badan kanak-kanak.


Performance Drinks :

© Sejenis minuman isotonic yang membantu mengurangkan kehilangan bendalir (air) dari tubuh badan kita. Semasa berpuasa, badan kita akan kekurangan air kesan daripada metabolisma badan dan kerja-kerja seharian yang dilakukan. Jadi, Performance Drinks membantu menyokong tahap hidrasi dan menjaga kandungan air dalam tubuh kita.

© Ia juga membantu supaya kita kekal bertenaga sepanjang hari.

© Berperisa oren, dan rasanya seperti air 100 Plus perisa oren.



Set Mighty 3 Gems ni juga boleh diambil ketika berbuka puasa bagi mengekalkan tenaga untuk melakukan ibadah terawih, tahajud dan sebagainya.

Bagi yang terbangun di kala lagi 5 minit nak imsak, set Mighty 3 Gems ini memang sangat membantu. Hanya perlu bancuh dengan air sejuk, tak perlu nak panaskan air. Dan boleh terus minum bersama dengan beberapa biji kurma. Mudah je kan?








Nak sertai mereka berpuasa dengan set Mighty 3 Gems? Apa tunggu lagi..?? Jom dapatkan segera set Mighty 3 Gems untuk bekalan ketika berpuasa nanti.


H/P: 019-7113601
SID no.: 1067703

COD area: Batu Pahat / Bandar Segamat

No comments:

Post a Comment