Tuesday, February 04, 2014

Rambut gugur...!!!???

Assalamualaikum & Selamat Sejahtera..


Sering kita dengar, rambut adalah mahkota wanita. Maka disebabkan ianya mahkota lah kita kena jaga rambut kita daripada sebarang masalah seperti gugur dan kelemumur.

Ibu-ibu yang baru lepas melahirkan memang sinonim dengan masalah rambut gugur ni. Bila sekali sikat, segumpal rambut terselit di celah-celah gigi sikat. Itu baru yang disikat, belum kira lagi yang gugur masa mandi. Ish.. ish.. ish.. Ni kalau dibiarkan, lama-lama boleh jadi botak..!! Korang nak ke botak? 


Kenapa ibu-ibu yang baru bersalin kerap mengalami masalah keguguran?

Kerana perubahan hormone dalam darah si ibu menyebabkan urat rambut menjadi lemah. Maka secara puratanya, si ibu akan kehilangan sebanyak 50-100 urat rambut sehari.

Jadi, bagaimana cara nak mengatasi masalah keguguran rambut?

Mudah saja. Rawat akar rambut dari dalam dengan mengambil nutrisi-nutrisi penting untuk rambut seperti protein, zinc dan vitamin-vitamin lain. Semua nutrisi-nutrisi yang diperlukan ini terkandung dalam ESP Shaklee, Zinc Complex dan Vita-lea.


 v ESP – dihasilkan daripada kacang soya yg diproses pd kadar suhu yg rendah (non-GMO soy protein). Ia mengandungi 22 jenis asid amino yang rendah lemak dan bebas kolesterol. Bersifat original kerana tidak mengandungi perasa, pewarna tiruan, pemanis, kafein, atau bahan tambahan selainnya.

v Zinc Complex - zinc mengaktifkan 200 jenis enzim dan meransang regenerasi sel. Ini dapat memelihara pertumbuhan dan perkembangan sel-sel rambut.

v Vita-lea - multivitamin yang diselaputi oleh spirulina yang membekalkan hampir 100% nutrient yang diperlukan oleh tubuh badan kita. Ia mengandungi 12 vitamin dan 7 galian utama serta lengkap dengan iron formula.
  
Selain daripada mengamalkan vitamin-vitamin di atas, bertukarlah kepada syampoo yang mengandungi lebih bahan organic berbanding bahan kimia iaitu Revitalising Syampoo.

" Ia mengandungi humektan yang bertindak melicinkan kutikel rambut
" Membantu melebatkan rambut
" Menyegarkan kulit kepala


Testimoni pengguna-pengguna Set Keguguran Rambut Shaklee








Berminat untuk mendapatkannya? Jangan malu jangan segan, hubungi saya segera. Insya-Allah saya akan membantu.

Jangan biarkan mahkota anda MUSNAH...!!!



FB: Suraya Abdul Rasat (boleh add me as ur fren)
FB page: Suerieza BabyKids
H/P: 019-7113601
SID: 1067703

COD area: Batu Pahat / Bandar Segamat

No comments:

Post a Comment