Monday, February 10, 2014

Shaklee HARAM..??

Assalamualaikum & Selamat Sejahtera..


Sebagai seorang Muslim, pasti kita akan menitikberatkan soal halal dan haram dalam pemakanan kita seharian kan. So, agak-agak Shaklee ni halal ke tak?

Of cos la HALAL okey….!!! Saya takkan jual jika barang tu tak mendapat pengiktirafan HALAL dari JAKIM atau mana-mana badan dunia yang bertanggungjawab mengiktiraf kehalalan sesuatu produk.

Buktinya? Meh saya nak tepek sijil HALAL Shaklee yang terbaru, tahun 2014 yang diiktiraf oleh ISA (Islamic Services of America).



Ia dikeluarkan pada 27 Januari 2014, 26 Rabi’ulawal 1435H.

Ramai yang tidak tahu bahawa ISA itu sendiri sebenarnya telah diiktiraf oleh JAKIM. Untuk kepastian, korang boleh layari website Portal Rasmi Halal Malaysia untuk melihat status Sijil Halal Shaklee 2014 dan juga senarai badan-badan yang bertauliah dan diiktiraf oleh JAKIM dalam mengeluarkan status HALAL di seluruh dunia.

So, tak perlu rasa ragu-ragu lagi untuk menggunakan produk-produk terbaik dari Shaklee.

Tetapi korang semua wajib tahu bahawa sijil Halal Shaklee dari JAKIM ni hanya berkuatkuasa di Malaysia sahaja ye. Kalau korang ingin membeli produk Shaklee di luar Malaysia, sila dapatkan kepastian tentang kehalalan dari negara tersebut okey.

Next entry, saya akan bongkarkan pula status pendaftaran Shaklee di KKM (Kementerian Kesihatan Malaysia) plak ye.. Stay tune guys…

Nak dapatkan produk-produk Shaklee pada harga murah? Call me now!!!


FB: Suraya Abdul Rasat (boleh add me as ur fren)
FB page: Suerieza BabyKids
H/P: 019-7113601
SID: 1067703

COD area: Batu Pahat / Bandar Segamat

No comments:

Post a Comment